doggylife

Alla inlägg under mars 2012

Av Joanna Rodriguez - 16 mars 2012 21:17

Passende titel för vad jag känner för några just nu.


Ja idag kom den dagen jag aldrig trodde skulle komma. Fick ett mail från Rambos dagis där dom tycker att min två mail är opassande och nu har vi en månad på oss att hitta ett nytt dagis till Rambo. Jag har bara påpekat att jag inte tycker att det är okej att min hund går omkring i minst två timmar med en tova i röven full med diaree och bajskluttar och att om jag skriver NEJ, min hund får inte lämnas ensam i lokalen så vill jag inte hitta personalen utanför lokalen och har noll koll på alla hundar som är kvar där inne. Så där gjorde dom ett avtalsbrott och brytit mot lagen för man får inte under några omständigheter vara ensamma i lokalen. Detta dagis heter Skogsdungens hunddagis i Gubbängen. Anledningen till att jag skriver deras namn är för att jag inte vill att någon ska hamna i en fälla och så står man där sen med en skadad hund och anledningen till att den är skadad är för att dom har bristande tillsyn. 

"Vi tar hand om era hundar som om det var våra". Många hunddagis säger detta. Många gör som dom säger, men om dom på Rambos dagis menar detta så betyder det att om dom får en ny egen hund som råkar vara dålig i magen och det fastnar bajs i rumpan så tar dom inte bort det för dom känner inte hunden tillräckligt väl och dom vill vinna deras förtroende. Det bajset får sitta där och antagligen samla på sig tills dom "lärt känna varandra".

Jag hade ju planer på att flytta Rambo till ett annat men nu är vi tvugna. Som ni verker är jag väldigt arg och det är klart jag är!

Jaja, sökt till två dagis idag. Ett i Årsta och ett vid SKanstull. Dom verkar jättebra, helst den i Skanstull.


Nu ska jag försöka lugna ner mig. Så bye bye!

Av Joanna Rodriguez - 15 mars 2012 22:20

Den här låten knarkar jag just nu. Norges bidrag till Eurovision 2012. Hands up för Norge alltså!

Visst Loreen är skit bra och jag tror på henne men när det gäller musik smak för mig så klår det här Loreen... En sak att påpeka, detta bidrag är skriven av samma person som skrev Euphoria så det blir nog en svensk seger på något sätt i år igen!

Får lite Adam lambert känsla av detta bidrag och från honom. Awsome helt enkelt!!!!!!

För dom som inte vet så var vinnar låten från förra året skriven av svenkar.


Oj vad det har hänt saker nu och pågående saker. Praktiserar just nu på pyttelitens hunddagis i Rågsved. Skit kul och ärligt talata den första praktik platsen jag trvis på.

Men det som är lite jobbigt just nu är att Rambos dagis har ju bytt ägare och dom följer inte reglerna till punkt och  pricka. Dom har till och med gått imot kontraktet jag skrev på med dom. Tänker inte gå in på vad dom har gjort men det gör mig piss förbannad. Så jag är nu på jakt efter ett nytt dagis till Rambo. Skit svårt för alla som ligger bra till är typ upptagna... Fuuuuuuuuuu

Ska ringa Lathunden som ligger här i Farsta och hoppas som fan att dom har plats för lilla gubben.

Men det är ju helt klart tack vare min handledare att jag har uppmärksammat hur fel Rambos dagis gör. Och jag blir samtidigt orolig över alla hundägare som inte har en aning om hur mycket man borde veta. Men ett tips från mig är att välja dagis som är med i Sveriges Hunddagisförening. Dom dagisen har stöd och ska ha full koll på lagar och regler som gäller för våra fyrfotade vänner. Alla som har hund på dagis bör gå in på deras hemsida och kolla. Det sista man vill är att en hund blir skadad och om det händer så ska man veta vad man ska göra och vart man ska gå för att få hjälp.


Imorgon är det fredag för dom som inte vet det... woop woop.

Neh ska faktiskt inte dra ut, ska vara hemma och mysa men först är det musikal rep och sen mys.


Så gonatt nu ^^

Av Joanna Rodriguez - 1 mars 2012 01:12

OJJJJJJ, vad jag har varit borta länge. Senaste inlägget var dessutom innan man åkte till Hölö, man skulle ju kunnat tro att jag dött där ute (ja, det är mitt ute i ingenstans). Men det har varit väldigt mycket som har hänt nu med skolan och annat som har gjort att jag har glömt att blogga. Sen mitt doggylife har varit väldigt off på senaste tiden eftersom vädret inte är Rambos bästa vän just nu, det har inte blivit så mycket träning alls (därav titeln på detta inlägg). 


Men jag kan berätta att under denna "vinter tid" så har jag intresserat mig mycket på smink, speciellt ögonskugga. Sminkar mig som mest när jag drar ut och festar men vissa av mina "kreationer" har varit det bästa jag har gjort är stolt över dom.
   

Första är en vanlig skuggning med färger från IsaDora och den andra är bara två färger, silver från Maybellin och svart från IsaDora.


Nu börjar ju studenten närma sig och jag och min kompis Tiffany har tagit på oss rollen att vara kontakt personer för flaket som vi ska dela med en annan klass. Den andra klassen ska fixa flaket men vi ser till att vår klass ska få den information den behöver.


Nästa vecka ska jag börja praktisera på hunddagiset Pyttelitens hunddagis. Var inte ett dugg taggad innan men nu när jag ringde min kontaktperson såvar hon så trevlig att hon gjorde mig taggad. AWSOME!!!!!

Det är ett hunddagis för bara små hundar. Rambo borde gå där men det ligger liksom på en annan tunnelbane linje så lite svårt. sucks...

Appropå hunddagis så har Rambos hunddagis fått nya ägare. DOm har hand om ett annat hunddagis i Kungenskurva. Men dom är så många där så dom tar sig ann ett till litet hunddagis också. Det blir nog bra... hoppas jag...

Jaja, han får i värsta fall stå ut tills jag tar studenten om vi inte gillar dom.

 

Denna bild tog jag en dag då Rambo tyckte att snön var okej ändå. Sprang runt, runt och runt i 180. Knäpp vovve.


Jaja nu ska man ta och lägga sig... kanske... det är liksom sportlov.

Ska försöka vara bättre på uppdatering nu i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjo, nu startar jag en ny blogg där jag också får vara med och inte bara min hund ^^
Rambo är en Yorkshierterrier som jag och mamma skaffade för 2 år sedan. Nu är han 4 år och lärt mig en grej med honom...
HAN ÄR SMART!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards