doggylife

Alla inlägg under september 2011

Av Joanna Rodriguez - 18 september 2011 17:53

Idag så hjälpte jag ännu en gång Adrienne med hennes Rallylydnads kurs. Jätte kul att träffa alla hundarna igen. Idag satt jag och gosade extra mycket med dvärgpinschrerna som är så gosiga :D

Sen när jag kom hem så åt mamma och jag lunch och sen gick jag ut en runda med Rambo och då tränade vi lite lydnads moment som finns med i rally :P

Han var super duktig. Ska försöka få någon att filma medans vi tränar någon dag så jag kan se ^^

Sen drog jag och mamma till Farsta och kollade runt efter en jacka men jag hittade ingen :/ Men däremot så hittade jag vantar 8D Sen gick vi till Gallerix och köpte ramar till några bilder som jag ska sätta upp i mitt rum :P Sen åkte jag hem och så somnade jag och hunden i sängen. Han är bäst!!!

Och nu medans jag väntade på att maten skulle vara klar så gjorde jag en film om igår när vi var på promenad. Låten som jag valde (som även är dagens rubrik) älskar jag. Den kommer från Dragon ball GT :D


 

Av Joanna Rodriguez - 17 september 2011 15:22

  Söta Rambo i gräset :P

Har bestämt att mina rubriker ska va en låttitel :D

Idag så packade mamma ner kaffe och äggmackor som vi hade med oss på vår långa promenad i Hökarängen och Gubbängen ^^ Det var väldigt mysigt och ett väldigt härligt väder :P
Jag la även ett väldigt enkelt person spår :D


  Den är filmad åt fel håll men men

Sen tog vi en paus vid ett fikabord ^^ Väldigt mysigt i solen :P

Vi gick senare vidare till Gubbängensfält och där tränade vi lite tricks. Sen la mamma ut filten som vi hade med oss och låg och solade ^^

  Nu ska jag städa mitt rum ^^

Av Joanna Rodriguez - 16 september 2011 20:08

  Idag så var det en chill dag trotts att man började 8.00 -.- Men det är lugnt för har man Misel så är det bara roligt ändå :D

Provet gick ju även åt helvete, var ute ur salen på 2 minuter XD

Får reda på att sista lektionen idag var inställd så vi ber Misel som vi ska ha som sista lektion då och han ska bara gå igenom betygen om vi kan ta det nu istället för efter lunchen. Förstår däremot inte vad problemet är med att gå och äta och ta betygen sen när det är lektion -.- Men han är snäll ändå. Men då har ju redan några dragit så vi får vänta på att dom kommer tillbaks. Tyckte synd om Misel som fick sitta där och prata med oss som är så jävla flummiga XD Men under väntan så bestämde Misel att vi ska köra ett music quiz XD Jag, Lollo och Amie kom 2:a 8D Sen om dom äntligen. Men Misel hade inte bestämt någo betug på mig och Sandra så han ville höra vad vi tyckte. Våra svar var varken för bra för mvg och ändå för bra för vg XD men i slutändan fick vi mvg- :D

Sen var det Musikal :D Min roll ÄR att vara musikalens kärring XD passar bra va?

Men det första vi gör är att dansa, twista och bugga XD till Nicest kids in town (kolla på youtube!!!!) Gick sådär XP

Men men, nu är det första fredagen på flera veckor som jag är hemma och att det är bestämt att jag är hemma ^^ jätte mysigt :P

Av Joanna Rodriguez - 16 september 2011 19:46

  Ja tosdagen... var ungefär som en bergodalbana i mitt humör och tur.

Skoldagen var bra, fick till och med sluta tidigare. Men hann ändå inte sova en stund när jag kom hem XD

Drar iväg. Tur att man tar ett 20 min tidigare tåg för idag så var mitt tåg försent med 8 minuter och hada jag tagit det andra tåget så hade jag missat min buss... igen. Kommer till stallet och ser att jag ska ha min gamla kompis Gimstein :D Min lilla surgubbe XD

Ridningen går bra och vi fick till och med gallopera lite ^^

Sen är allt klart och jag ta all tid i världen på mig att borsta av honom och sen sopar jag hela gången för min buss kommer inte förrän 20.26 och min lektion slutar 19.30 Tittar även på "mongo" gruppen som rider efter oss. Sen går jag iväg och väntar i ungefär 10 min på bussen. Bussen kommer i ungefär 100 km/h och kör förbi mig. trotts att jag typ stor och viftar med armarna >.<

BLIR SKIT SUR... såklart. Går tillbaks till ridhuset. Precis då ska sista gruppen börja. Berättar för min ridlärare vad som hänt och hon erbjuder sig att köra mig till stationen efter lektionen och så ska hon stänga stallet. Så jag sätter mig ner. Men får inte sitta så länge innan Molle vinkar till mig och ber mig ta in Tor för hans ryttare hade fått hjärtflimmer. Så jag fick stå och gosa med Tor en stund :D Sen så får jag hjälpa till med att visa dom som red sista lektionen hur man trönsar av och sätter på eksemtäcken (som är skitjobbiga). Lite udda att hjälpa gamla tanter XD

Kom i alla fall hem halv 11 så det var ut med hunden och sen sova -.-

Av Joanna Rodriguez - 13 september 2011 21:56

Jaha, det började med religionsskunskap som jag typ älskar just nu för vår lärare är suverän, men idag var jag väldigt trött :/

Sen arbete med hund som var en vanlig lektion. Och vi fick kvitera ut en bok som heter Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt. Den är nog intressant men jag är för trött för att läsa -.-

Sen hade ju jag och Elin våran egen gympa lektion. Det gick inte som vi hade tänkt och det märktes. Vi fick G och vi förstår det men det var ändå väldigt tråkigt för vi sattsade på minst vg. :(

Sen 2 timmars småföretagande. Det var som jag trodde. hälften sket i att ens anstränga sig och dom andra försökte förstå. LÄRAREN SUGER... och hon ser ut som en gris.

Och så är det väldigt roligt för jag spelar Wordfeud med väldigt många från min klass. :D


Jaja, ska se på Big bang theory nu och försöka hålla mig vaken en stund till ^^

Av Joanna Rodriguez - 12 september 2011 22:56

  Inte världens bästa bild men men.

Idag så var ju jag och pappa till Ikea och fixade alla nya saker till garderoben. Det var nära att gå och helvete igen för att vi var nära på att ta för höga dörrar -.-

Men sen fick vi ihop allt och så åkte vi hem. Pappa hjälper mig och mamma att lasta in allt i mitt rum och sen fick jag och mamma ta hand om resten. Mamma och jag tänkte att det är nog smartast att starta med dörrarna. Vi har köpt spegeldörrar för att jag ska få stora fina speglar :P

MEN, nu visar det sig att dom två SISTA spegeldörrarna som fanns på ikea just nu var trasiga. TACK FÖR DEN LIKSOM!!!!!

Men men, vi fick i alla fall in alla lådor och sånt så jag har nu lastat in mina kläder i garderoben... det är så fint :D

Där Rambo sitter nu ska alla mina väskor vara ^^


Imorgon så ska jag, Amie och Elin åka tidigare till skolan för vi ska in till Hu-11 för att prata om vårat projektarbete och säga att vi behöver fler deltagare.

Och så ska jag och Elin hålla gympalektion imorgon... NERVÖS O.O

Av Joanna Rodriguez - 11 september 2011 19:43

  TJO, nu har jag en ny blogg för jag pallar inte skriva ur rambos synpunkt (fast jag lär väl göra det här också ibland).

Idag så hjälpte jag min lärare Adrienne med hennes Rallylydnads kurs som hon startade idag. Det var faktiskt riktigt roligt. Kul att träffa nya människor och hundar. En tjej hade med sig en skit söt Whippet :3 och en dam hade med sig en mellan pudel som jag också blev kär i XD Ska hjälpa Adrienne varje söndag nu i 5 veckor :D

Idag så kom även pappa hem till oss för att hjälpa mig med garderoben (som jag trodde skulle bli klar idag) men när vi äntligen var klara med garderobstomarna så visar det sig att allt annat som ska vara i garderoben (hyllor, lådor, klädstång m.m) passar inte. Jag blir såklart skit arg för jag har väntat på att garderoben ska vara klar nu. Det visar sig att ikea har gett oss fel stommar. Men pappa har lyckats fixa om sitt schema imorgon så han och jag ska packa in alla grejer i en lastvagn (eller vad det nu heter) och sen åka till ikea och få tillbehör och dörrar som passar stomarna.

Sen efter allt detta krongel så gick jag ut med hunden. Det var meningen att jag skulle lägga ett litet personspår men det blev för sent och mamma och jag skulle gå och handla mat så det blev inget :/

Tog lite bilder istället.

Jaja, skola imorgon och sen ikea.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjo, nu startar jag en ny blogg där jag också får vara med och inte bara min hund ^^
Rambo är en Yorkshierterrier som jag och mamma skaffade för 2 år sedan. Nu är han 4 år och lärt mig en grej med honom...
HAN ÄR SMART!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards