doggylife

Alla inlägg under oktober 2011

Av Joanna Rodriguez - 12 oktober 2011 22:27

Idag har vi varit på freestyle kurs. Ett gäng jag har haft kurs med förut men kan inte vara med dom längre för kursen är vanligtvis på torsdagar då jag rider så kan inte vara med längre. Men idag så var den på en onsdag så vi fick vara med gratis. Vi visade vad vi har tränat på och nu har ju jag bestämt att jag och Rambo ska sattsa på rallylydnad så vi fick lite tips på hur vi ska träna på fotgående vilket behövdes.

Det var så roligt att träffa alla igen. Alla söta hundar och über snälla ägare och Carina också såklart.

  Rambo fick låna min halsduk medans vi satt på golvet och tittade på när CArina gav personliga råd.

Nu har jag nästan packat klart, några kläder hänger på tork fortfarande. Sen när jag är klar med datorn ikväll så ska jag packa ner den så blir det antagligen inget bloggande så länge jag inte kan få låna deras dator kanske. Kanske att jag har 3G på mobilen så kommer uppdatera på fb.

Så ses om typ 2 och en halv vecka.

Bye for know!

Av Joanna Rodriguez - 11 oktober 2011 20:24

Idag så har lilla Rambo klippt sig. Jag orkar inte lägga upp en bild just nu (fick ingen bra i alla fall). Han strutar runt och är extra söt. 

Medans Rambo var hos frissan så åkte jag till Djurmagazinet, snackade lite med Sandra och så köpte jag ett märgben med kycklingsmak och en nyckelring med en yorkshierterrier på.

Senare på dan så åkte jag och Rambo till medis, där träffade vi mamma och vi gick till en affär som mammas kollega hade tipsat om som hade bra ridkläder. Där köpte vi ridjackan som jag hade sett på deras hemsida.

  Den här fast i svart såklart!

Sen gick vi och köpte Subway och nu är vi hemma. Mamma sover i soffan med hunden, tvättmaskinen är på och jag bloggar.

Imorgon så är det packning som gäller och på kvällen blir det kurs.


Bye for know!

Av Joanna Rodriguez - 10 oktober 2011 22:19

Det känns väldigt konstig att vara hemma och inte göra någonting när alla andra är på praktik. Går ut med hunden, sover, tittar på film. Det är var jag har gjort nästan hela dagen. Nu på kvällen åkte vi ju ioförsig till min moster och fika. Trevligt sällskap och Rambo kunde inte släppa deras undulat med blicken. BESATT!!!!

Just det min pappa kom också över en kortis. Jag får låna en utav hans resväskor och så hade han skrivit ut en bild på mig och brorsan och ramat in den. Den blev så fin men körsbärsträden bakom oss!

Har inte så mycket att skriva om längre. Imorgon så ska hunden till frissan och medans han är där så ska jag terra Sandra på Djurmagazinet och köpa något gott till Rambo.


Bye for know!

Av Joanna Rodriguez - 9 oktober 2011 19:39

Har inte varit så jätte duktig på tt uppdatera. Men det har varit en hel del på gång som gjort att jag inte haft tid.

Dels så har vi haft vårat projektarbete som bestod av att ha en prova på dag för några elever från min skola. Dom fick prova på lite freestyle momen och testa på en rallylydnads bana. Det gick bra trotts lite komplikationer.

Mina projektarbets kompisar.

Elin   Amie och hennes lilla söta mops Mai.

Bilderna är tagna av min kompis Tove som var med på träffen som fotograf. Hon är väldigt duktig!


Men nu på torsdag ska jag åka ner till HÖLÖ!!! jag och Amie ska åka ner till Amies moster och praktisera där. Det kommer bli en helt ny erfarenhet för mig för enligt mina kompisar som har varit där så ligger gården mitt i INGENSTANS!!!! och jag kommer inte ha internet, i alla fall inte på min dator. Kanske kan få låna deras dator lite... om dom har någon. Men som sagt så åker inte jag ner förrän på torsdag då jag har lyckats dubbelboka mig. Ska på freestylekurs på onsdag kväll så jag får vara hemma mån, tis och ons för att jag ska slippa åka upp och ner. så jag jobbar ihop dom dagarna på helgerna.

Men men, imorgon så ska jag försöka träna den lilla vovven och på kvällen så ska jag, mamma och Rambo åka hem till en utav mina mostrar och fira hennes 46 årsdag. På tisdag så ska lilla grabben klippas, skönt för nu börjar det bli lite för långt och så ska jag och mamma åka till lyckås och försöka hitta en bra varm ridjacka. Och på onsdag så blir det till att PACKA (älskar att packa) och torsdag morgon kl 07.00 så hämtar min faster mig och kör mig till Hölö. Jag ska ta en massa bilder och så får ni se typ dom bästa :P


Bye for now!

Presentation

Tjo, nu startar jag en ny blogg där jag också får vara med och inte bara min hund ^^
Rambo är en Yorkshierterrier som jag och mamma skaffade för 2 år sedan. Nu är han 4 år och lärt mig en grej med honom...
HAN ÄR SMART!!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards